Büntetésem története 2.

2009.11.24. 17:09

 

Tudnom kellett volna, jobb lett volna fel sem ébredni, magamra húzni a takarót aztán joccakát. Ha valaki nekem azt mondja, hogy egy héten belül kétszer büntetnek meg akkor tuti minimum orrba dörgölöm.

Rosszul kezdődött. A fiuk éjjel négyig buliztak. Elhatározták, hogy kirúgnak a hámból, és ha ők elhatározzák hogy kirúgnak a hámból akkor be is rúgnak. Volt hát ”erezdelahajamat ”Reggel meg a konyha úgy nézett ki mint Amerika az Ike hurrikán után.

Reggeli, öltözés, tipli egyetemre. Ott hidegzuhany, nincs ma óra, és én eljöttem idáig. Nem baj, megyek haza alszom még egyet, de jó lesz. :D

Újra buszozás, tömegnyomor és az elfelejthetetlen ellenőrök. Most nyugodt voltam, gond nem lehet, van érvényes bérletem. Vagy mégsem? Nézegeti az ellenőr a  bérletem és szól, hogy a következő megállónál leszállunk mindketten. Nézek rá értetlenül. Persze ő készségesen elmagyarázza, hogy én a 6-os buszon utaztam, pedig a 25-ösre van bérletem. Magyarázom neki, hogy három éve így utazom, eddig nem volt gond belőle, sok ellenőrzésen túl vagyok, de nem kötekedtek eddig.

Na jó, gondolom, csak van igazság a földön, reménykedem hogy megértik és elengednek bünti nélkül.Nem ez volt kilátásban. A dolgok egyáltalán nem jó irányba alakultak. Mihelyt láttam, hogy ebből nincs kiút, gondoltam fordítok a helyzeten. Bejelentettem, hogy  nem vagyok hajlandó felmutatni a személyi igazolványom. Talán ezzel a mondattal szabadult el a pokol.  

Az ellenőr üvölteni kezd, és kioktat, ha nem mutatom meg a személyimet, az hivatalos eljárást von maga után és a büntetés az 5oo lejt is elérheti.Persze olyan stílusba magyarázza el nekem, hogy valahogy nem bírná el a nyomdafesték. Közben a fiatalabb társa egész idő alatt azzal foglalkozik, hogy ordítás közben a földre köpköd, mintha a az lenne az élete nagy kihívása, hogy eltalálja-e a cipőm orrát. Gondolom ezt az ellenőrkiképzésen tanítják nekik.

Ennyi neveletlenséget látni egy helyen nem újdonság, megszoktuk, hogy az ilyen emberek akiknek kevesebb osztállyal rendelkeznek mint két osztály és egy folyosó így viselkednek. Nem értem, nem tudom felfogni, miért kell az emberrel ilyen hangnemben beszélgetni. Talán kisebbségi komplexusuk van, és haragszanak a társadalomra, hogy ők csak ennyit tudtak életük folyamán megvalósítani?

Ha tévedek, viselem a következményeit, de azért mégsem tolerálom senkitől az ilyen hangnemet. Gondolkodtam azon, hogy hova lehetne panaszt benyújtani, és van egyáltalán értelme? Fog valami változni? Vagy marad minden a régiben? Szerintem az utóbbi.

Persze kollektív bűnök nem léteznek, nem mondhatjuk, hogy mindegyik ilyen vagy mindegyik olyan. Vannak ellenpéldák is. Szerintem sok van, csak azokat nem jegyezzük meg ennyire.

És hogy mi lesz a következő lépésem? Holnap megyek és kifizetem a büntetést. Már tudom, hogy hol kell fizetni.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kukucska.blog.hu/api/trackback/id/tr901549296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása